مـحـیـا

دریچه ای به محیای اهل بیتی

مـحـیـا

دریچه ای به محیای اهل بیتی

مـحـیـا
آخرین مطالب
  • ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۲۱ راحتی

زندگی به سبک روح الله

پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۲۶ ب.ظ

جهت مشاهده ی در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید

برای شادی روح حضرت امام خمینی رحمة الله علیه، صلوات


1.

[دختر حضرت امام(ره) ]: ندیدم در طول زندگی، امام به خانم بگوید: در را ببندید! بارها و بارها می دیدم که خانم می آمدند و کنار آقا می نشستند ولی آقا خودشان بلند می شدند و در را می بستند. یک روز به آقا گفتم: خانم که داخل اتاق می آیند همان موقع به ایشان بگویید که در را ببندند..گفتند: من حق ندارم به ایشان امر کنم...

 

2.

[ عروس حضرت امام(ره) ]: هیچ وقت دستور انجام کاری را به خانم نمی دادند. خانم می گفتند: «وقتی یک دکمه ی پیراهنشان می افتاد، می گفتند: می شود این را بدهید بدوزند؟ نمی گفتند: خودت بدوز! یا أحیاناً اگر روز بعد دوخته نشده بود،‌ نمی گفتند: چرا ندوخته اید؟ می گفتند: کسی نبود بیاید بدوزد؟»


3.

[ عروس حضرت امام(ره) ]: خانم می گفتند: چون بچه ها شب ها خیلی گریه می کردند، و تا صبح بیدار می ماندند، امام شب ها را تقسیم کرده بودند؛ یعنی مثلاً 2 ساعت خود شان از بچه نگهداری می کردند و خانم می خوابیدند و 2 ساعت هم خودشان می خوابیدند و خانم بچه ها را نگاه می داشتند. آقا با آن ها بازی می کردند؛ بعد از تمام شدن درس، ساعتی را به بازی با بچه ها اختصاص می دادند تاکمک خانم در تربیت بچه ها باشند.

 

4.

[ عروس حضرت امام(ره) ]: مادرم اگر سر سفره نمی نشست، آقا غذا نمی خوردند، منتظر می ماندند؛ ولو اینکه همه سر سفره حاضر باشند. تا همین اواخر، تا وقتی خانم سر سفره نمی آمد، دست به غذا نمی زدند؛ گاهی زودتر دست به غذا می بردیم، نمی گفتند: چرا صبر نمی کنید؟، می گفتند: خانم نیامدند؟ چند بار ایشان را صدا می زدند، گاهی خانم می آمد و می گفت: آقا! آخر من مهمان دارم، شما بخورید من باید غذا بکشم، بعد می آیم. این رفتارِ آقا در همه اثر می گذاشت.

 

منبع: زندگی به سبک روح الله، علی اکبر سبزیان

 


۹۲/۰۶/۲۸ موافقین ۱ مخالفین ۰
العبد

نظرات  (۲)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/12505
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

کاش خانواده ی امام هم خودشون در همین راه بودن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی